Idee



To co wyróżnia "Bednarską" spośród innych liceów społecznych jest to, że nie ma tu tzw "wyścigu szczurów". Dzięki czemu uczniowie nie czują ciągłej presji, walki o oceny, mogą uczyć się dla siebie, a nie dla miejsca w rankingu. Obok uczniów, którzy radzą sobie z nauką bardzo dobrze, są też uczniowie, którzy potrzebują trochę więcej pomocy. Szkoła przyjmuje i gwarantuje bezpłatną naukę dzieciom uchodźców politycznych oraz niepełnosprawnym. Mimo to znajduje się w czołówce szkół średnich w Polsce.

"Dobre wyniki niekoniecznie muszą zależeć od rywalizacji i bezwzględnej walki o sukces."


Podstawową ideą wychowawczą jest w naszej szkole szacunek dla godności każdej osoby ludzkiej i poszanowanie praw człowieka. Szkoła chce kształtować w swoich uczniach postawę życzliwości, tolerancji i wrażliwości wobec innych. Ważnym celem jest także przygotowywanie uczniów, raczej do służby społecznej niż do bezwzględnej walki o osobisty sukces.

Ważną ideą, wokół której koncentruje się program wychowawczy szkoły, jest przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie demokratycznym. Jesteśmy przekonani, że najlepszym sposobem wychowania do demokracji jest własna aktywność w strukturach demokratycznych. Społeczność szkolna została dlatego zorganizowana tak jak małe demokratyczne państwo.


Szkolny system wychowawczy nastawiony jest na kształtowanie w uczniach umiejętności samodzielnego działania, niezależnego myślenia i odpowiedzialności za własny rozwój. Uczniowie traktowani są przez nauczycieli w sposób partnerski. Mają prawo sami - zgodnie ze swymi zainteresowaniami - wybierać fakultety, a w klasach starszych także zakres przedmiotów szkolnych. Pozostawia im się dużo swobody, lecz jednocześnie stawia poważne wymagania. Szkoła oczekuje od uczniów, że wykorzystają stwarzane im szanse do rozwoju swoich zainteresowań i uzdolnień.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz